Základná anatómia človeka. Ako mám vedieť, že máme neviditeľmú zložku, dušu? Odkazuje "duch" a "duša" na tú istú vnútornú zložku, alebo sme trojzložková bytosť? Aké kapacity/orgány má naša neviditeľná zložka? Koľko zložiek sme mali pri stvorení, pri spasení, po smrti a pri vzkrieseni? Čo je srdce a ako je to s ním pred obrátením a po obrátení? Aké to má dôsledky pre náš život? A ako nepriateľ zneužíva naše poznanie o tomto? Ako nám to pomáha vyhnúť sa materializmu, idealizmu, mysticizmu a nebiblickému racionalizmu a byť vernejšími služobníkmi?
Toto je jedno z najnáročnejších vyučovaní a môže vyžadovať porozumenie mnoho iných dotrín v Písme. Keď sa však pozorne prejdú, sú viac než odmeňujúce. Minimálne každý pastor by sa tu mal orientovať čo najbližšie Písmu, ak má podať vyváženú radu a pastoračnú pomoc. Veď kto by chcel pre fyzické telo lekára, ktorý nevie, čo je v ľudskom tele a ako funguje v stave zdravia a v chorobe? A nie je duša viac?
1. |
Duch, duša, telo. Sme tri zložky v našej bytosti? |
1Tes 5,23 |
|
|
|
Listy Tesalonickým |
Duch, duša telo zložky ľudskej prirodzenosti prečo sme dvojzložkový |
|
|
#1142 |
19.07-2015 |
2. |
Mať dušu, ktorá nezomiera |
Mk 8,35-37 |
|
|
|
evanjelium |
Existencia duše ako vedieť, že mám nezomierajúcu dušu |
|
|
#1144 |
19.07-2015 |
3. |
Dvojzložková bytosť človeka a dôsledky toho |
Rim 7,15-25 |
|
|
|
|
Duch, duša telo zložky ľudskej prirodzenosti prečo sme dvojzložkový použitie zložiek človeka |
|
|
#1145 |
22.07-2015 |
4. |
Modlitba o posvätenie a sľub o posvätení |
1Tes 5,23-24 |
|
|
|
Listy Tesalonickým |
Duch, duša telo vysvetlenie čo znamená tu modlitba o posvätenie sľub o posvätení |
|
|
#1147 |
26.07-2015 |
5. |
Čo je ľudské srdce a čo sa v ňom deje |
Heb 10,1-18 |
|
|
|
|
Srdce zložky ľudskej prirodzenosti srdce a úplná skazenosť srdce a znovuzrodenie |
|
|
#1148 |
29.07-2015 |
(c) 2007-2018- Všetky audio súbory kázaného slova z tejto stránky je možné zdarma sťahovať, počúvať a bezziskovo šíriť v nezmenenj dĺžke a obsahu. Je však zakázané súbory verejne vysielať, publikovať na iné lokality, strihať alebo inak upravovať bez riadneho súhlasu oprávnených autorov - prednášateľov.